Smag
Produkter
Tilberedning
Dessert-elskerne Marie Holm og Christel Pixi bager sammen en ordentlig stak amerikanske pandekager, som serveres med saltkaramel.

Der er godt nyt til alle med en sød desserttand. Mejeriforeningen, der står bag webfilmene med titlen ’Mælkens desserthelte’, har netop lagt den første af fire nye film ud på diverse sociale medier, og frem til nytår følger tre andre med opskrifter på lækre desserter, der passer til sæsonen.

Ligesom i de første videoer med sommerdesserter tager værten, ’buddingedronningen’ Marie Holm, på besøg hos forskellige dessert-glade mennesker. I den første film besøger hun Christel Pixi, som ud over at være dj og deltager i ’Vild med dans’ også er dessertkok, kogebogsforfatter og – ligesom Marie Holm – vild med desserter. Christel Pixi indrømmer gerne, at hun spiser dessert hver dag, for, som hun siger i filmen: ’Desserter livsglæde og fornøjelse – det gør mig vildt glad’.

Sammen laver de to dessert-elskere en luksusudgave af amerikanske pandekager med saltkaramel, hvori der indgår riiiigelige mængder smør, græsk yoghurt og andre gode sager.

Se her hvordan Marie Holm og Christel Pixis laver amerikanske pandekager efter Christels opskrift.

”Alle opskrifterne indeholder gode, danske mejeriprodukter, som passer til sæsonen – derfor spiller især smør og fløde en vigtig rolle i de fire nye videoer” siger marketingchef i Mejeriforeningen Lars Witt Jensen og understreger at det handler om smag, madkultur, traditioner og julehygge, og ikke så meget om sundhed.

Til jul og nytår
I de tre kommende film besøger Marie Holm Frilandsmuseet, hvor hun sammen med ’kokkepigen’ laver gammeldags risalamande i et køkken fra det 18. århundrede.

Derefter gælder det en skole på Vesterbro, hvor Marie Holm afslører for en flok børn, at æbleskiver ikke nødvendigvis skal købes frosne i supermarkedet, men at man faktisk selv kan lave dem.

Endelig går Marie Holm i køkkenet hjemme hos den græske konditor Nikolas Strangas, som bl.a. har været dommer i TV2-udsendelserne ’Sukkertoppen’. Sammen laver de en isdessert med ekstra finesser, som vil passe fint til menuen nytårsaften.

Har fanget mange mennesker
Lars Witt Jensen fortæller, at der har været stor interesse for de fire første videoer fra ‘Mælkens desserthelte’, som mere end 300.000 danskere har set.

”På trods af at videoerne er på 5-6 minutter og dermed ret lange i forhold til sociale medier, har de fanget mange mennesker. Det kan vi se på antallet af delinger og kommentarerne. Faktisk har der ikke været en eneste negativ kommentar,” konstaterer Lars Witt.

Videoerne bliver lagt ud på YouTube og ’mælk er for livet’s facebookside, ligesom de frem til den 31. december kan ses på facebooksiderne hos nogle af de medier, hvor målgruppen normalt søger efter madopskrifter og inspiration som fx ’Alt for damerne’, ’Boligmagasinet’ og forskellige madmagasiner.

Derudover vil man altid kunne finde opskrifterne på maelken.dk.

Se og hør om ostemagernes hemmeligheder

’Mød Danmarks ostestjerner’ hedder en ny serie med videoportrætter, hvor nogle af landets bedste ostemagere fortæller om deres passion for at lave ost.