Sådan arbejder mejerisektoren med bæredygtighed

Biogasanlæg på gården, genbrug af varme på mejeriet og gode råd til sammensætning af klimavenlige måltider. Nyt magasin om bæredygtighed i mejerisektoren sætter fokus et udvalg af de mange initiativer, der skal medvirke til at gøre dansk mejeribrug klimaneutralt i 2050. Hent magasinet her.

’Klimaneutral mejerisektor 2050: Fra mark til middagsborg’. Under den overskrift afholder Mejeriforeningen den 23. oktober en stort anlagt bæredygtighedskonference på Christiansborg. I forbindelse med konferencen er der udgivet et 70 siders magasin, som beskriver en række af de meget forskellige initiativer, der skal gøre produktion og forbrug af mejeriprodukter mere bæredygtig.

Læs eller download magasinet her (PDF)